مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 20:152023-07-28اجتماعي

مهارت های نوجوان| وقت کُش ها را بشناسید!


به نظر شما پیامک زدن به یک دوست، تماس تلفنی با یک همکلاسی یا تلویزیون نگاه کردن، اتلاف وقت است؟ - فارس نوجوان: به نظر شما پیامک زدن به یک دوست، تماس تلفنی با یک همکلاسی، تلویزیون نگاه کردن و .

اتلاف وقت است؟ هرگز اینگونه نیست بلکه برای داشتن یک زندگی شاد و با کیفیت بسیار هم ضروری است.

یک دانش آموز اگر خود را داخل اتاق حبس کند و صرفاً با کتاب ها و جزوات خود زندگی کند، ممکن است از نظر درسی و تحصیلی سرآمد شود ولی از نظر اجتماعی و روابط بین فردی دچار مشکل می شود بنابراین آنچه از نظر متخصصان غیرمنطقی و نادرست است استفاده بی رویه و نامناسب از امکانات و پرداختن به امور غیر ضروری است.

برخی از مهم ترین عوامل اتلاف وقت به شرح ذیل است: 1- مکالمات تلفنی غیر ضروری و بیش از اندازه 2- وقت گذرانی بیش از حد با دوستان 3- استفاده بیش از حد از پیامک یا پیام های الکترونیکی 4- اعتیاد به چت کردن با اینترنت 5- مهمانی های ناخوانده و بدون برنامه ریزی قبلی 6- تماشای بیش از حد تلویزیون 7- روش های غیر صحیح و عادات نادرست مطالعه 8 - بی برنامگی و سردرگمی در انجام کارها 9- ناتوانی در تصمیم گیری 10- نداشتن برنامه مناسب برای خواب و استراحت 11- سستی و اهمال کاری 12- استفاده بی رویه و طولانی مدت از سرگرمی های غیر ضروری مانند بازی های رایانه ای 13- ناتوانی در نه گفتن به درخواس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهارت های نوجوان| وقت کُش ها را بشناسید!

مهارت های نوجوان| وقت کُش ها را بشناسید!